شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی معضلی به نام تلفن همراه برای کودکان خانواده، رُکن حیاتی جامعه پادکست | پیشکش «شمس‌الملوک» به بارگاه شمس‌الشموس (ع) انتصاب عجیب سرمربی والیبال در تیم‌ملی دوومیدانی! ایجادتشکل جهانی دخترانه در حمایت از دختران فلسطین حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد نگاهی به جایگاه زن و خانواده در شاهنامه فردوسی تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت» زنان بالای ۴۰ سال حتماً این آزمایش را انجام دهند زندگی‌های توخالی
سرخط خبرها
۷۰ درصد بافندگان فرش دستباف بانوان هستند

۷۰ درصد بافندگان فرش دستباف بانوان هستند

  • کد خبر: ۲۲۵۰۳۴
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه‌شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است.

شادی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیاین اینکه ۷۰  درصد بافندگان فرش دستباف بانوان ما در استان هستند تصریح کرد: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی است. تعداد بافندگان دارای کارت شناسایی تحت پوشش اتحادیه صنفی استان حدود ۴۶ هزار نفر است که ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش تعاونی‌های تولید تحت پوشش می‌باشد. متاسفانه تعداد بافنده‌های بیمه شده ۱۱ هزار و ۴۷۳ نفر می‌باشد که برای استانی به این پهناوری بسیارعدد ناچیزی است.

وی افزود: برای بانوان فعال دراین حوزه تحت عنوان مشاغل خانگی، اداره کار و تامین اجتماعی تسهیلاتی را ارائه می‌دهد که کمک موثری در کارافرینی و اشتغال بانوان دارد. با توجه به حجم زیاد بانوان بافنده در مشاغل خانگی درخواست کردیم میزان تخصیص تسهیلات به بافنده‌ها را بیشتر کنند.

رئیس اداره فرش تاکید کرد: باید ارتباط بین تولید و بافنده و دنیای بیرون اتفاق بیافتد تا بافنده با نیاز روز آشنا شود. فرش دستباف از لحاظ بازاریابی نیاز به کار بیشتری دارد به طوری حلقه مفقوده این حوزه همین بحث بازاریابی و پیدا کردن بازار است اگر مشکلات این حوزه حل شود قطعا می‌توان گفت ما در حوزه فرش دستباف در دنیا حرف برای گفتن داریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.